Saturday, 6 April 2013

တန္ဖိုးဆိုတာ

တန္ဖိုးတစ္ခုဟုဆိုလိုက္လွ်င္ ဂုဏ္ျဒပ္လိုလို ၊ ပိုင္ဆိုင္မႈလိုလို နဲ႔ မ်က္စိထဲ ဒါေတြပဲ ေျပးျမင္တတ္ေတာ့သည္ ။ တန္ဖိုးဆိုတာသည္ ထို တန္ဖိုးကို သိသူ ၊ ႏွစ္ၿခိဳက္သူတို႔အတြက္သာ တန္ဖိုးရွိသည္ ။ ပို၍ ရွင္းလင္းေအာင္ ေျပာရပါလွ်င္ (၁)ႏွစ္ေအာက္ ကေလးငယ္တစ္ဦးအတြက္ သူခံုမင္ေသာ သၾကားလံုးေတြ ၊ ေခ်ာကလက္ေတြေလာက္ သင္တန္ဖိုးထားေနႏိုင္သည့္ စိန္ေ႐ႊရတနာမ်ားဟာ မက္စရာမရွိပါ။
ထို႔အတူ ကၽြႏုပ္တို႔လူအမ်ားစု တန္ဖိုးထားေနသည့္ ၊ အၿပိဳင္အဆိုင္ ပိုင္ဆိုင္လိုၾကသည့္ တြင္းထြက္ရတနာေတြ ၊ ေက်ာက္သံပတၱျမားေတြဟာ တြင္းေအာင္းသတၱဝါမ်ားအတြက္ေတာ့ ၎တို႔၏အစာေလာက္ တန္ဖိုးမရွိေပ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေက်ာက္စိမ္းတံုးႀကီးနား (သို႔မဟုတ္) ပတၱျမားတြင္းထဲ ေအာင္းၿပီးေနထိုင္ေနသည့္ သတၱဝါမ်ားအတြက္ ၎တို႔အနားရွိေနသည့္ ထိုအရာမ်ားမ်ားသည္ ၎တို႔အတြက္ ဘာတန္ဖိုးမွမရွိေပ။
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ တန္ဖိုးဟူသည္ တန္ဖိုးသိမွ (သို႔မဟုတ္လဲ) တန္ဖိုးထားတတ္မွ တန္ဖိုးရွိေပလိမ့္မည္ ။ ရွားပါးစာအုပ္ႀကီးရရွိထားဦးေတာ့ စာမတတ္သူမ်ားအတြက္ ထိုစာအုပ္သည္ ထမင္းတနပ္ေလာက္ပင္ တန္ဖိုးမရွိ ။ ရရာေဈးျဖင့္ ေရာင္းစား၍ရလွ်င္ ေရာင္းစားမွာပင္ ။ ထို႔အတူ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ အသိပညာသည္ အမိုက္ေမွာင္ဖံုးေနသူမ်ားအတြက္ တန္ဖိုးမရွိ ။ အာဏာရွင္ေတြ ဦးထိပ္ထားေသာ ထိုအာဏာသည္ အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ တန္ဖိုးမရွိ ။ မိမိတန္ဖိုးထား ကိုးကြယ္ေနေသာ ဘာသာသည္ ဘာသာျခားမ်ားအတြက္ ၎တို႔ဘာသာေလာက္ တန္ဖိုးမရွိ ။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ တန္ဖိုးဟူသည္ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ ယံုၾကည္ခ်က္ ၊ ခံယူခ်က္ ၊ အသိဥာဏ္ ၊ ပိုင္းျခားဆင္ျခင္ႏို္င္မႈ စသျဖင့္တို႔အေပၚ ကြာျခားသြားေပသည္။
တခါတရံ တန္ဖိုးရွိမွန္းေတာ့ သိပါသည္ ။ အလြယ္တကူ ျမင္ေန ၊ ေတြ႔ေန ၊ ရေနေတာ့ ၎အတြက္ တန္ဖိုးထားသင့္သေလာက္ တန္ဖိုးမရွိေပ။ ရွင္းေအာင္ဆိုရလွ်င္ တေန႔လုပ္တေန႔စားသမားအတြက္ ေငြက်ပ္တစ္ေသာင္းဟာ အလြန္မက္စရာ ေကာင္းေနေပမယ့္ တေန႔ေဒၚလာသန္းခ်ီ ဝင္ေနေသာ သူေဌးတစ္ဦးအတြက္ ေငြက်ပ္တစ္ေသာင္းဆိုတာ ဟာသတစ္ခုလိုပင္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပမာဏခ်င္းတူသည့္ တန္ဖိုးပင္လွ်င္ လူအေပၚမူတည္ၿပီး တန္ဖိုးရွိမႈ ၊ မရွိမႈ ေျပာင္းလဲတတ္ေသးသည္။
တန္ဖိုးဟူသည္ တန္ဖိုးထားမႈအေပၚ မူတည္ေျပာင္းလဲတတ္သည္ ။ ယေန႔ က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာသူဟာ သိန္းဂဏန္းေငြကို မမႈေပမယ့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ပိုင္ဆိုင္မႈအားလံုး ဆံုး႐ံႈးသြားလွ်င္ျဖင့္ ေသာင္းဂဏန္းပင္လွ်င္ ၎အတြက္ တန္ဖိုးရွိေနေပလိမ့္မည္ ။ ရေနတုန္း တန္ဖိုးမထားမိသူေတြဟာ ေပ်ာက္ဆံုး ၊ ဆံုး႐ံႈးရမယ္ဆိုေတာ့မွ (သို႔မဟုတ္) ေပ်ာက္ဆံုး ၊ ဆံုး႐ံႈးသြားမွ ထိုအရာဟာ အလြန္တန္ဖိုးရွိမွန္း သိသည္။
ကိုယ္လက္အဂၤါ ျပည့္စံုသူေတြဟာ ထိုျပည့္စံုျခင္း၏တန္ဖိုးကို အမွတ္တမဲ့ ျဖစ္ေနတတ္ေပမယ့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈး ျဖတ္ေတာက္ရေတာ့မယ္ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ယင္းတန္ဖိုးအတြက္ ဝမ္းနည္း ပူေဆြးရေပသည္ ။ က်န္းမာေရး ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ေနခ်ိန္ က်န္းမာေရးဆိုတာကို ဂ႐ုစိုက္ရမွန္းမသိ စားခ်င္တာစား ၊ သြားခ်င္ရာသြား ၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ၿပီးေတာ့မွ ရရွိလာတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ ေရာဂါႀကီးႀကီးႏွိပ္စက္ပါမွ ဆက္လက္က်န္းမာ အသက္ရွင္ဖို႔ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ ႀကိဳးစားရင္း က်န္းမာေရး၏ တန္ဖိုးကို သိလာတတ္သည္။
ေျခတစ္ဖက္ (သို႔မဟုတ္) လက္တစ္ဖက္ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသူေလာက္ ေျခလက္တန္ဖိုးကို သာမာန္လူ မသိႏိုင္ ။ ေရာဂါႏွိပ္စက္မႈဒဏ္ ခံရသူေလာက္ က်န္းမာျခင္း၏တန္ဖိုးကို သာမာန္လူ မသိႏိုင္ ။ အသက္တစ္ခု ဆံုး႐ံႈးရဖို႔ ေသခ်ာေနသူေလာက္ ရွင္သန္ျခင္း၏ တန္ဖိုးကို သာမန္လူမ်ား မသိႏိုင္ ။ ဘာမွမရွိျခင္း ၊ မလိုခ်င္ျခင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည္ဟူေသာ အရိယာသေဘာေလာက္ သာမာန္စိတ္ခံစားႏိုင္သူမ်ား မသိႏိုင္  ။ မဆံုး႐ံႈးေသးေသာ မိဘ၏တန္ဖိုးကို ဆံုး႐ံႈးၿပီးသူ (ထိုမိဘေမတၱာကို တန္ဖိုးထားသူ) ေလာက္ သာမန္သားသမီးမ်ား မသိႏိုင္။
ေနာက္မွသိေသာ အသိ အခ်ိန္မီလွ်င္ ေတာ္ေသး၏ ။ ေနာင္မွသိေသာအသိဟာ ေနာင္မွရေသာ ေနာင္တ (အခ်ိန္လြန္သြားမွ ရေသာအသိႏွင့္ ေနာင္တ) ေလာက္ ႏွိပ္စက္ေသာစိတ္သည္ မရွိေပ။
စာဖတ္သူမ်ားကိုလည္း အခ်ိန္လြန္သြားမွ ရေသာအသိႏွင့္ ေနာင္တ မရေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ မိမိအလြယ္တကူ ရရွိထားေသာ ေျခလက္အဂၤါ ၊ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ က်န္းမာေသာကိုယ္ကို ေကာင္းမြန္စြာ မွ်မွ်တတ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ပါ။ ထိုခႏၶာကိုယ္ မိမိရရွိေအာင္ ေပးခဲ့ေသာ ေမြးမိဘမ်ားကို တုန္႔ျပန္ေက်းဇူး ေစာင့္သိ႐ိုေသပါ။ မိမိအေပၚ ေက်းဇူးျပဳထားဖူးသူအား ေက်းဇူးတုန္႔ျပန္ပါ ။ မိမိနေဘးနားရွိေနသည့္ မိမိ၏ မိသားစုႏွင့္ ေမာင္ႏွမသားခ်င္းမ်ား ၊ သားသမီးရွိသူမ်ားကလည္း မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံကူညီပါ ။ မိမိ၏ ေဆြးမ်ိဳးသားခ်င္း ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို တန္ျပန္ေမတၱာ ထားရွိပါ။ တဆင့္ျမင့္ေသာ အေျခအေနကို ႀကိဳးစားရင္း ရရွိထားေသာ ရာထူးစည္းစိမ္ျဖင့္ ေရာင့္ရဲႏိုင္ေအာင္ စိတ္ထားပါ ။
ကိုယ္လာတုန္းက ဘာမွမပါ ၊ ကိုယ္ျပန္သြားလည္း ဘာမွမပါသည္ကို လိုခ်င္စိတ္ေတြ ႏွိပ္စက္တိုင္း ၊ ဆံုး႐ံႈးမႈေတြ ႏွိပ္စက္တိုင္း ၊ ေလာကဓံ ႏွိပ္စက္တိုင္း မိမိကို္ယ္ကို သတိေပး၍ တကယ္တန္ဖိုးထားသင့္သည္မ်ားကို မေမ့မေလ်ာ့ ေနာင္တမဲ့စြာ တန္ဖိုးထားႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါသည္။


 ေရးသားသူ...အမႈန္

No comments:

Post a Comment